ANIS SAADI

August 8, 2011

charlie jahat :(

hi and assalamualaikum semua ,
woots dah lama betol x belog membelog ni , why ? adalah sebabnya .. secret :P

di pendekkan cerita ,
minggu ni adalah minggu yang penuh dengan stress dan dugaan.macam macam la , pasal celcom la , dunia la , itu la ini la .. minggu ni penuh dengan test begitu juga dengan minggu depan . semoga saya dapat jawab semuanya dengan cemerlang sekali :) cepat cepat amin kan , sape amin kan saya sayanggggggg dia sangat sangat :) hehe~

tapi benda yang paling menakutkan menggerunkan the most lah kan... saya telah diserang oleh makhluk yang comel bernama charlie !!! location ? bawah mata sebelah kanan , huwaaaaaa sobs :'( charlie ialah sejenis makhluk kecil.dia macam semut tapi panjang sikit.dia ada ekor dan suka dekat lampu.badan die belang belang hitam oren.ni haa gambar die , ,


eeeyuww , geli kan.charlie ni dia xgigit tau , tapi bila dia jalan atas bdn kita , nanti dia tinggal kan bisa.kena charlie ni seminggu yang lalu hari ahad pagi.dah la ahad pagi tu test akaun then computer.haih, time tu okay lagi la sebab egt kan nyamuk gigit.then , hari kedua , mata aku bengkak and merah.sakit die tuhan jela yang tahu okay.nak kena air memang pedihla kan.nak semayang tu , time sujud , mak oi...then , aku pun pergila unit kesihatan (UK) .. time ni xtau lagi aku kene charlie.. then , time jumpa doktor tu , dia tgk tgk la mata,,then die tarik2 bawah mata aku tu ke bawah.aku jeritla sakit.then dia kata senyap ! hello , sakit la doktor ,, ade ke suroh org senyap plak dah la tarik2 mate orang..dah check2 tu...die ade la kasi ubat ape ntah kene letak dlm mate, antibiotik,kurang bengkak n so on.malam tu letak la ubat dlm mate tu.payah lak ai nak gune ubat tu.kene letak dalam mata then pejam mate then pusing2 kan bola mata tu hahaha , roommate gelak gelak je tgk aku buat macam tuh hihi :P

then , pagi yg ke 3 ni , tgk la cermin , then ade mcm garisan pnjg bawah mate , macam melecur, ya Allah , yg ni bile kene air seriously terbaekkkk la pedih dia tu kan.bila pergi kelas , kawan2 sume tanye anis kenapa mata tu , anis kenapa n kenapa , haduiii , aku pun xtau nak jawab ape , sbb aku pun xtau ape bnde snanye.then , suroh lala ngan aleen tgk kan , then diorang teros jerit ,, CHARLIE !!! aaaaaaa , time ni bru tau ape bnde.balik kelas teros pegi UK , then jumpe doktor lain pulak.mule2 die tgk2 n tnye kenapa dtg kali ke 2.lepas dah check2 tu , die xde cakap pape pon pasal charlie,then aku pun cakapla...'doktor, ni kene charlie kot' ..then die kata ,, haah la, charlie...ya Allah ,, aku doktor ke , die yg doktor sekarang ni..tolongla paham..

then , die tgk la balik kad tu , doktor semalam tu tulis , dalam mata aku ada ketumbit.tapi bile die check balik..mana ada ketumbit pun !!! kirenye ubat yg aku letak dlm mate tu untuk ketumbit !! sabar jela kan T.T tapi nasib baik, ubat tu boleh jugak gune , tapi sapu je , bukan letak dalam mata.tapi , aku xgune pon ubat tu.cume makan antibiotik , vitamin c , kurang bengkak n gatal je .yg cream tu xgune.aku gune ubat lala yg die beli kat farmasi luar.hahaha.berlagak gila xnak guna ubat UK.

tapi , alhamdulillah , dalam 2 hari lepas tu dia teros kering n baik :) thanks to lala's advices and cream :)) nasib xsempat jadi nanah semua tu.kalo jadi nanah tu memang terok la kan . sebab time aleen kena dekat lengan tu , dia jadi nanah , n bila pecah nanah  siap boleh meleleh . eeeyuwww, bayangkan la mcm mana kalau nanah meleleh dr mata aku ? haish , seram gila kot mcm tu ... 

n now , mata saya dah kembali seperti biasa :D 
gembira nyaaaaa :))
huhhh , penat betol menaip dengan penoh perasaan ni hihi :P 

okay , rasa nya tak terlambat lagi nak cakap ni ..

SELAMAT BERPUASA BUAT SEMUA UMAT ISLAM (:

*act nak buat entry pasal awal ramadhan semua tu , tapi masa xmengizinkan lah , sorry jarang update dah sekarang :)

**entry ni tulis last week sebenarnya , tapi xsempat taip sampai habis , so hari ni baru nak update hehe

.
.

5 comments:

ainaa said...

busynye budak uitm niehhhh >,<

xxxxh said...

hee..nape tak letak gambar time anis sakit??

nk tengok gak cane bile kene geget ulat nie..hee :)

cik chopu said...

kat utp pun heboh pasal charlie ni

Ralph said...

nama betul charlie tu apa ?

anis said...

hihi mestilah budak rajin :P